Activitati nocturne

Eram pe marginea trotuarului si strigam disperata dupa sotul meu: „Nu! Catalin, te rog, nu te apropia! Poti sa fii muscat de vipere”. Insa, el parca nici nu ma auzea. Continua sa se plimbe fara nicio grija prin padure. Din pacate s-a dovedit faptul ca am avut dreptate. Sub un copac cazut era un cuib de vipere, care l-au atacat. Atunci am ignorat pericolul si am fugit la el, pentru a-l scapa. Am reusit sa il tarasc pana pe trotuar, dar efortul meu a fost in zadar. Am sunat dupa ajutor, dar era prea tarziu…

Din fericire, asta s-a intampla azi noapte in visul meu. Totul parea atat de real: eu, el, strigatele mele, cuibul de vipere, eforturile de a-l salva. Si totusi a fost numai un simplu vis. Nu sunt superstitioasa si de aceea nu cred ca are vreo insemnatate. Acest vis se leaga de o experienta anterioara. Cu cateva zile in urma am vizitat Cetatea Deva, iar peste tot erau inscriptii prin care se spune ca turistii sa fie precautii, pentru ca in zona se afla vipere. Visul meu are legatura cu aceasta plimbare.

Recunosc ca mi se par ciudate visele. Poti sa fii cine vrei tu, in orice perioada a timpului si totusi sa fie atat de real. Cred insa ca sunt momente cand visele pot capata insemnatate. De exemplu, in clasa a VIII-a am sustinut examenul de Capacitate si nu am avut timp sa repet foarte bine „O scrisoare pierduta”. In noaptea dinaintea examenului la limba si literatura romana am visat ca exact piesa respectiva o voi avea de comentat si am simtit un imbold ca trebuie sa o repet mai bine. Desi nu imi sta in caracter sa imvat pana in ultimul moment si nu intentionam acest lucru, cand m-am trezit am citit inca o data opera. Si s-a dovedit ca am avut dreptate.

Nu am studiat acest fenomen si probabil psihologii au si anumite raspunsuri. Am auzit ca visele provin din experientele noastre zilnice, de la Dumnezeu sau de la cel rau, sau pur si simplu din imaginatia noastra, vise care nu au nicio legatura cu realitatea.

Parca ma sperie visele si mi se par ciudate, insa cateodata sunt in avatajul nostru…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu